fredag 15 april 2011

Justin Case - fjärde inlägget

Jag har läst ut boken.


Justin vaknade en morgon med en rejäl huvudvärk men han trodde den skulle gå över under dagen. Den dagen hade han löpträning. När han kom till skolan var det dags, han och Peter gick ner till löpbanan.
 Han och Peter hade sprungit ett tag när han började känna sig lite illamående. Han viskade till Peter att han inte mådde bra. Sedan föll han ihop på marken och låg orörlig tills han började spy galla.


Justin fördes in till sjukhuset och fick diagnosen 'hjärnhinneinflammation'. En mycket dödlig sjukdom, men man kunde bli frisk om man hade tur. Han låg där medvetslös i många veckor. Hans familj och vänner kom dit ibland för att hälsa på. Hans bror fick hunden men gav tillbaka den till Justin.


Det var ungefär så boken slutade. Han låg där och blinkade mot hunden, och sen var det slut. Mycket dåligt slut om man frågar mig. Vad hände med Justin och Agnes? Blev han någonsin frisk? Och sen stod det något om att hans bror lärde sig flyga, vad nu de menar med det. Jag förstod inte mycket av denna bok på slutet. Jag har försökt fundera på vad författaren vill ge ut med denna bok men jag  kommer inte på nåt.

/Tess

Inga kommentarer: