tisdag 25 september 2012

Kapitulera omedelbart eller dö av Sanne Näsling

Jag har läst boken Kapitulera omedelbart eller dö, som är skriven av Sanne Näsling. Boken utkom år 2011.
Boken handlar om två fartfyllda tjejer vid namn Marry och Lovely. Dom lever nog ganska för sig själva, det är som att det bara är dom tillsammans som gäller något. Dom fantiserar om gubben i biblioteket med ölmagen och lever i en fantasivärld.

Min åsikt om den här boken är ju att den är väldigt konstig, dom här två tjejerna beter ju sig väldigt underligt men dom bryr sig inte om det.
Man måste verkligen hänga med i boken för jag tycker i alla fall att författaren har hoppat rutn mycket. Jag har inte läst ut boken, jag håller på och läser än men detta är min åsikt än så länge. Om man inte gillar att läsa böcker så är nog inte den här boken ett sånt bra val men dom som gillar att läsa ingående och verkligen tänka till. Som jag har märkt att man måste göra med den här boken.

Jag tycker att boken är bra hittills, för den är roligt konstig. Hur dom fantiserar och hur dom kan bara tänka sig en dialog men en annan främling tyckte jag var i alla fall ganska kul. Jag ger den här boken ett betyg på vad jag hittills har läst. Den får 3 av 5.

// Alkan

Inga kommentarer: