tisdag 25 september 2012

I taket lyser stjärnorna


I taket lyser stjärnorna - Johanna Thydell.

Jenna Wilson är 13 år och har precis börjat högstadiet. Hon oroar sig för sina bröst hon aldrig kommer och Sakke snygg snygg snygg som aldrig lägger märke till henne, för Ullis-Knullis tar all uppmärksamhet. Dessutom har hon en mamma som har bröstcanser och dom tvingas bo hos jobbiga mormorn.
Jenna och hennes mamma har klistrat upp stjärnor som lyser i mörkret och under en av dem har hon gömt en dikt. "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig."

Jag tyckte boken var sorlig men väldigt bra för den handla om att hitta sig själv, hur det är att växa upp som en tonåring som har det tufft med sin mamma. Det som är lite mindre bra är att den är lite seg i början.
Jag rekommenderar till dom som är gillar att läsa lite mer sorliga böcker, inte så svårläst och dom som är intresserad av hur det är att vara tonåring, hur det är när man växer upp.
Boken handlar nog mest om kärlek.
 
Jag ger denna bok SkolaSkolaSkolaSkola av SkolaSkolaSkolaSkolaSkola!
 
Av: Anonym

Inga kommentarer: