tisdag 25 september 2012

Frestad av P.P. Cast och Kristin Cast

Jag läser Frestad av P.C. Cast och Kristin Cast.
Frestad är sjätte delen av "House of night" böckerna som handlar om Zoey Redbird. Hon lever i en värld som är väldigt lik vår. Man går i skolan, fikar med kompisar eller har en nördkväll med Star Wars-filmer. Men det är också en värld där vampyrer lever öppet och fruktansvärda saker lockas upp ur underjorden. En värld full av magi, kärlek och död.

I Frestad, fortsätter kampen om den onda, svarta ängeln, Kalona, som gör allt för att locka till sig Zoey med hjälp av drömmar. Men lyckas hon stå emot drömmarna? Kan hon verkligen lita på sin bästa kompis, Stevie Rae, som dog men kom tillbaka som en ny sorts vampyr? Och hur ska det gå med hennes ständiga killproblem med tre killar? Jaa, en gör slut och en... försvinner.

Jag har inte läst klart hela boken men det jag har läst är jättebra! Jag har läst alla fem tidigare delar i "House of night"-serien och alla är jättebra. Jag rekomenderar den till tjejer främst i 12-17 års-åldern men killar kan också tycka den är bra. Alla böcker handlar om kärlek, fantasy och lite skräck och är väldigt spännande. När man väl börjat läsa så går det inte att sluta.

Jag ger boken 5/5 stjärnor.

// Alice
 

Inga kommentarer: