tisdag 25 september 2012

Jag saknar dig, jag saknar dig! (Peter Pohl)

Jag läser en bok av Peter Pohl som heter jag saknar dig, jag saknar dig!
 
Boken handlar om Tina och Cilla som är enäggstvillingar. De bor tillsammans med sin familj på Rosengård.
Deras liv är precis som alla andras... ja, bortsett från att de ser precis likadana ut och gör allting tillsammas.
De skulle inte kunna tänka sig ett liv utan varandra, trots att de skriker på varandra och "önskar" att den andra inte fanns med jämna mellanrum.
Men väldigt tidigt i boken så sätts Tina på prov. Hennes syster råkar ut för en allvarlig bilolycka och överlever tyvärr inte...
Man får då följa Tinas liv i fortsättningen och ta del av alla hennes tankar och känslor.
 
Den här boken kan man läsa om man gillar att flyga iväg från alla sina egna besvär och ta del av någon annans.
Man kanske förstår vilket bra liv man faktiskt lever, om man jämför med karaktärerna i boken.
 
Jag tycker att boken är bra, men den har en förmåga att bli lite tjatig och långtråkig. Jag vill att det ska hända lite mer.
Därför får boken 3 av 5 stjärnor från mig.
 
//Anonym

Inga kommentarer: